Köpvillkor

ALLMÄNNA UPPLYSNIGNAR

www.shapingnewtomorrow.se (härefter kallad “Webbplatsen”) tillhandahålls av SNT ApS med följande registrerade adress:

SNT ApS
CVR-nr: 36732261
Østre Havnegade 12, 1 th
9000 Aalborg
Danmark

info@shapingnewtomorrow.se
+46 8 446 880 23

 

Varje hänvisning till "Shaping New Tomorrow", "vi", "oss" eller "vår" avser SNT ApS, medan "du", "din" eller "kund" avser dig som besökare eller användare av webbplatsen.

Följande villkor gäller för ditt köp på Webbplatsen och när du genomför en beställning via Webbplatsen samtycker du till att vara bunden av dessa villkor. Du kommer inte att kunna genomföra ett köp på Webbplatsen utan att acceptera våra köpvillkor.

Om du har några frågor angående våra köpvillkor, vänligen kontakta vår kundtjänst på telefon +46 8 446 880 23 eller via e-post info@shapingnewtomorrow.se

Observera att våra köpvillkor kan ändras med tiden. Du kommer inte att motta meddelande eller notifikationer om sådana ändringar. Av denna anledning rekommenderar vi att du läser våra köpvillkor före varje köp.

 

1. BESTÄLLNING

En beställning genomförs via Webbplatsen och varor kan endast köpas om de är tillgängliga. Vi erbjuder inte förbeställningar/pre-order på våra varor.

Ibland kan priset verka för bra för att vara sant, och tyvärr stämmer det i vissa fall. Om ett pris uppenbart är fel och du insåg eller borde ha insett att priset var för lågt, förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen. Vi kommer i så fall meddela dig om det nya priset och invänta ditt godkännande innan vi fortsätter med beställningen. 

Beställningar som görs på allmänna helgdagar eller helger kommer att behandlas följande arbetsdag. Under perioder med hög ordervolym som Black Friday, Cyber ​​​​Monday och jul, kan förseningar uppstå.

När du genomför din beställning samtycker du till att vara bunden av våra villkor. När din beställning har genomförts, mottar du en orderbekräftelse via e-post som även innehåller köpvillkoren. Om du har gjort ett misstag under beställningsprocessen, vänligen kontakta oss så snart som möjligt: ​​detta ökar chansen att vi kan rätta till felet innan beställningen skickas.

 

  1. BETALNING

2.1 Betalningsalternativ

Det är säkert och enkelt att handla hos oss. Du har möjlighet att betala med ditt Visa- eller Mastercard-kort samt med Google Pay och Apple Pay genom vår samarbetspartner Quickpay. När du väljer detta betalningsalternativ reserveras beloppet vid din beställning och betalning genomförs först när din beställning lämnar vårt lager. Vi tar inga kortavgifter.

 

Tillsammans med Klarna erbjuder vi även möjligheten att betala nu via kortbetalning, betala inom 30 dagar mot faktura samt att dela upp din betalning. Klarnas villkor för respektive betalningssätt hittar du här.

 

SHAPING NEW TOMORROW använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din betalningsinformation med SSL (Secure Socket Layer protocol). Det betyder att din information inte kan avläsas. Vår betalningsleverantör uppfyller kraven för PCI DSS.

 

2.2 Avvisad betalning

Om din valda betalningsmetod avvisas, kan varken ditt köp eller beställning genomföras.

2.3 Valuta och tillämplig moms

Alla belopp anges i svenska kronor (SEK) och inklusive moms.

2.4 Användning av presentkort

Om du har ett av våra presentkort kan det även användas som betalningsmedel vid köp på eller via Webbplatsen. Se "3. RABATTKODER OCH PRESENTKORT" för ytterligare information om presentkort.

 

2.5 Klarna

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika Klarna betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med Klarna. På så sätt kan Klarna bedöma om du kvalificerar dig för deras betalningsmetoder och skräddarsy dessa betalningsmetoder till dig. Dina överförda personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med Klarnas egna Dataskyddsinformation.

 

3. RABATTKODER OCH PRESENTKORT

3.1 Begränsningar vid användning av presentkort eller rabatt

Om inget annat anges får rabattkoder som är tillgängliga för användning på vår Webbplats inte kombineras eller användas i kombination med andra rabattkoder eller erbjudanden. Observera att rabattkoder inte kan användas vid köp av presentkort på Webbplatsen. Rabattkoder kan dock användas i kombination med presentkort vid beställning av varor på vår Webbplats. Presentkort köpta på webbplatsen kan användas/lösas in på webbplatsen (shapingnewtomorrow.se) och i våra svenska butiker.

 

3.2 Köp och användning

Alla presentkort köpta på Webbplatsen är giltiga i 3 år från inköpsdatumet eller tills det fulla värdet av presentkortet är inlöst/använt, beroende på vilket som inträffar först. Det tillkommer inga extra avgifter för att använda ett presentkort. Eventuella återbetalningar för varor köpta med presentkort kommer att återbetalas till samma presentkort.

 

4. Frakt och leverans

4.1 Frakt

Var uppmärksam på följande när du genomför en beställning via Webbplatsen:

 

  1. En beställning som genomförs på en helgdag eller helg kommer att behandlas följande arbetsdag.
  2. Om din beställning innehåller flera varor förbehåller vi oss rätten att dela upp leveranserna. Inga extra kostnader debiteras för sådana leveranser.
  3. Vi försöker alltid att leverera dina beställda varor i tid, men ibland kan det bli fel. Vid förseningar, restorder eller utsålda varor kommer vi så snart som möjligt informera dig förseningen/restordern eller utsålda varor och upplysa dig om en ny leveranstidpunkt. Vi kommer då meddela dig om hur vi kan utreda ärendet – via t. ex återbetalning eller hjälpa dig hitta en motsvarande vara någon annanstans. Du kan vid leveransförseningar ha rätt att häva köpet, t.ex. om förseningen är av väsentlig betydelse för dig. Om det är särskilt viktigt för dig att du får produkten inom viss tid ber vi dig att meddela oss om detta omgående vid försening. Du kan läsa mer om reklamationer under rubrik 6. 

 

4.2. Leverans

Produkterna du beställer kommer att levereras baserat på angiven leveransadress och leveransmetod. Specifika leveransalternativ, leveranstid och leveransinformation anges under beställningen eller kan hittas genom att klicka här. När din beställning är genomförd kommer leveranstiden även framgå i din orderbekräftelse.

 

Fraktkostnad framgår i kassan och beror på vilket leveransalternativ du väljer.

 

Observera att när du genomför en beställning och väljer önskad leveransmetod, godkänner du att beställningen kommer att hanteras och levereras av det valda fraktbolaget i enlighet med deras arbetsmetoder. När fraktbolaget betraktar paketet som levererat eller uthämtat, anser vi att leveransen är slutförd.

 

Vid skadat och/eller förlorat gods ansvarar du för att ta kontakt och anmäla det till oss. För att reklamera behöver du kontakta vår kundtjänst. Vi uppmanar dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt så att vi kan hjälpa dig lösa problemet. Du kan läsa mer om hur du reklamerar under rubrik 6.

 

5. FORCE MAJEURE

Om vårt fullgörande enligt avtalet med dig förhindras på grund av att hinder utanför vår kontroll som vi inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder vi inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit, ska detta utgöra en befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd.

 

6. REKLAMATIONSRÄTT

6.1 Reklamation

Köp på webbplatsen omfattas av den svenska konsumentköplagen.

Om din vara skulle vara felaktig eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen kan du reklamera genom att skicka ett meddelande till oss där du beskriver felet eller förseningen – ett reklamationsmeddelande. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller, i vissa fall, ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan dessutom ha rätt att kräva skadestånd. 

Tänk på att du ska skicka ditt reklamationsmeddelande inom skälig tid efter att du märkt eller borde ha märkt felet, alternativt fått de felaktiga varorna. Om du lämnat meddelande om felet till oss inom två månader från att du upptäckte felet anses din reklamation alltid ha lämnats inom skälig tid. Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år och två månader från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss.

För en smidig reklamation rekommenderar vi att du skickar ditt reklamations-meddelande via vår returportal. Portalen kan nås via följande länk: http://app.claimlane.com/c/snt-se. Du kan även reklamera genom att kontakta oss på telefon på +46 8 446 880 23 eller via e-post på info@shapingnewtomorrow.se. Om du föredrar det kan du vid reklamation vända dig till oss på: Østre Havnegade 12, 1. tv, 9000 Aalborg, Danmark.  

Om det krävs retur i samband med behandlingen av din reklamation så får du en gratis returetikett av oss. Om du inte reklamerat via vår returportal ber vi dig att ta kontakt med oss innan du skickar tillbaka varan så att vi kan ge dig en returreferens eller ett ID. På så sätt säkerställer vi att vi vet vem du är och att vi kan behandla din reklamation så snabbt som möjligt. Väljer du att skicka tillbaka varan utan att använda vår returetikett ber vi dig att skicka varan till:

Bleckman Logistics
Industrieweg 38c
2280 Grobbendonk
Belgium

Tänk på att förpacka varan med omsorg så att inga ytterligare skador uppstår på varan. Notera att om du inte lämnar tillbaka varan väsentligen oförändrad och oförminskad så kan du behöva ersätta oss för varans minskade värde.

Vi strävar efter att besvara din reklamation inom 3 arbetsdagar.

Samtliga kostnader som du haft i anledning av köpet och reklamationen återbetalas vid godkänd reklamation, t.ex. returfraktkostnader. Om du själv skickat tillbaka varan till oss återbetalar vi dina fraktkostnader för returen. En kopia av paketets leveranskvitto måste då skickas in för att du ska få ersättning för fraktkostnaderna. Vi tar inte emot paket som skickas utan distribution eller paket skickade mot postförskott.

Om du inte kan dokumentera kostnaden för försändelsen kommer Shaping New Tomorrow inte att kunna återbetala dessa kostnader.

 

6.2 Tvistlösning

Om du som kund har ett klagomål, ber vi dig kontakta: info@shapingnewtomorrow.se 

Om vi inte lyckas finna en lösning, kan du gå vidare med ärendet till:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
https://www.arn.se/

(Om du skickar rekommenderat brev ska den adresseras till ARN och inte till en specifik handläggare.)

Om du bor i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning här: http://ec.europa.eu/odr

 

7. ÅNGERRÄTT

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 14 dagar från den dag du mottog din vara. Om du har beställt flera varor i en order, men de levereras enskilt, gäller ångestfristen från den dag du mottar den sista varan eller delen av din beställning.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet av din vara på dig att meddela oss att du vill ångra ditt köp. För en smidig hantering rekommenderar vi att du använder vår returportal, som är mycket enklare för dig och dessutom är gratis att använda. Du kan även skicka ett mejl till info@shapingnewtomorrow.se eller kontakta oss på +46 8 446 880 23. Du kan även använda dig av vår ångerblankett som finns tillgänglig här.

Notera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Om du ångrar ditt köp måste du skicka tillbaka varan till oss. Du måste skicka tillbaka varan utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag du skickat ditt ångermeddelande till oss.

Vi står för returkostnaden om du använder vår returportal här: Returportal. I annat fall står du själv för kostnaden för returfrakten.

På grund av hälso- och hygienskäl gäller inte ångerrätten för förseglade boxershorts där förseglingen brutits av dig.

 

VARANS SKICK

7.1 Villkor för returer vid ångrat köp

Du får självklart titta på varan och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans egenskaper och funktion. En tumregel är att du får hantera varan som du skulle ha gjort i butik. Du kan läsa mer om returer i vår returpolicy.

Varan ska returneras komplett, vilket innebär att alla delar och eventuella tillbehör ska återsändas till oss. Varan ska vara oanvänd, i originalskick och förpackad i sin originalförpackning samt ha samtliga eventuella etiketter kvar.

Om du hanterat varan mer än vad som är tillåtet eller om någon av del av varan är skadad eller saknas är du ansvarig för varans minskade värde. Vi förbehåller oss då rätten att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen.

 

ÅTERBETALNING

7.2 Återbetalning vid utövad ångerrätt

Om du ångrar ditt köp kommer vi betala tillbaka allt du betalat till oss, inklusive fraktkostnader. För det fall att du valt ett dyrare fraktalternativ än vår standardfrakt, förbehåller vi oss rätten att vid återbetalning göra avdrag för de förhöjda leveranskostnaderna.

För det fall du hanterat varan mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion i enlighet med rubrik 7.1. kan vi komma att göra ett avdrag från summan som ska återbetalas.

Återbetalning kommer ske utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar från dagen vi fick ditt ångermeddelande. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen till dess att vi fått tillbaka varan från dig eller till dess att du sänt ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

​​Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde dig av vid köpet, förutsatt att vi inte kommer överens om något annat.

 

8. RETUR OCH BYTE

Vänligen returnera varor i enlighet med vår returpolicy. Besök vår retursida för att hitta returinstruktioner för ditt land.


8.1 Retur av nya varor

Utöver den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar erbjuder vi en utökad returrätt på alla köp som görs via Webbplatsen. Du har 45 dagar från inköpsdatum på dig att returnera en produkt. Den utökade returrätten gäller från dag 15 till 45 och endast för oanvända varor i originalskick och -förpackningen. För att utnyttja din 45 dagars returrätt måste du besöka vår returportal och utföra din retur via följande länk: https://shapingnewtomorrow.se/pages/returns

Alternativt kan du skapa en retur genom att skicka ett mejl till info@shapingnewtomorrow.se, där du anger att du vill utnyttja din returrätt samt bifoga en beskrivning av de specifika varor du vill returnera, varför de returneras samt motsvarande ordernummer.

Om erbjudandet används, som börjar dag 15, sker återbetalning först när den returnerade varan mottagits och dess skick har bedömts i vårt lager.


8.2 Byten

Vi erbjuder byten när du vill byta ut en annan vara av samma modell, pris och passform. Detta genomförs i returportalen.

Om du vill byta mot en annan modell kan detta göras via returportalen genom att välja att returnera varan och alternativet "Shoppa runt på vår webbplats för att hitta något du gillar". När du gör detta, ska du att lägga en ny beställning och vid mottagande och bearbetning av din retur kommer den returnerade varan att återbetalas via den ursprungliga betalningsmetoden.


8.3 Förpackning av dina returer

När du returnerar varan, försök att vika varan till samma form som när den mottogs och se till att den är ordentligt och säkert förpackad för att undvika ytterligare skador under returfrakten. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen. Observera att majoriteten av förpackningarna vi använder är återförslutningsbara för detta specifika ändamål.

 

9. POLICY FÖR PERSONUPPGIFTER OCH COOKIES

Din personliga datasäkerhet är viktig för oss. Vi strävar ständigt efter att säkerställa att insamlingen av våra kunders personuppgifter och information sker på ett säkert och ansvarsfullt sätt. Genom att använda webbplatsen förstår och samtycker du till att Shaping New Tomorrow kan behandla och samla personlig information om dig i enlighet med vår policy för personuppgifter och cookies och eventuell tillämplig europeisk lag som reglerar eller begränsar insamlingen av personlig information online. Vår personuppgifts- och cookiepolicy kan nås via denna länk: (https://shapingnewtomorrow.se/pages/integritets-och-cookiepolicy).

 

Version: April 2024